onsdag 23 november 2011

Vecka 7+0

Detta inlägg tänkte jag ägna åt mitt förra missfall när jag behövde skrapas. Det är just detta missfall som jag bävar för att behöva upprepa.

Vi blev spontant gravida i oktober 2009. I v. 6+5 fick jag en pytteliten blödning, liknar mer blodblandade flytningarna. Det försvinner för att komma tillbaka i vecka 7+6, men då lite mer blod. Men inte så mycket så att oron sitter i. Sedan kommer det lite i v. 8+0 och v.8+2. Trots att det inte är mycket blev jag smått orolig och åker in till gynakuten.

På gyn misstänker dem att pyret avstannat runt vecka 6+1 men vill dubbelkolla en vecka senare. Jag har då min inskrivningstid på MVC så jag bestämde mig för att de skulle få kolla hur det låg till där. På "inskrivningen" befann jag mig i v. 9+2, ett andra ultraljud gjordes och det konstaterades att pyret avstannat vecka 6+3.

Vi blev hänvisade till ett annat sjukhus, så dagen efter åkte vi akut in. Efter en hel dags väntan på sjukhuset skrapades jag sent på kvällen. Vilken lättnad när allt var över, men samtidigt en stor sorg. Det var underbart att få sluta må illa och sluta kräkas.

Vi är idag vecka 7+0, jag är grymt lättad över att inte ha börjat blöda något ännu. Men jag har nedräkning till ultraljudet, för det känns som att först då om allt ser bra ut så kan vi smått börja våga fantisera om framtiden.

Nu är det bara 8 dagar kvar....

-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar