tisdag 29 november 2011

Vecka 7+6 -hjärtat slår!!

I fredags ringde kliniken, de ville byta dag för ultraljud. Så istället för på torsdag fick vi tid idag istället. Ingen blev gladare än vi.

Så idag kl: 11.00 var det dags att få "domen". Det var en krabat på 14.3 mm med ett hjärta som slog. Läkaren sa att allt såg bra ut. Hon visade även en annan stor svart ring och berättade att båda äggen hade fäst men att denna hade avstannat.

När jag låg där i gynstolen tror jag att jag stängde av alla mina känslor för jag kände ingenting, jo en overklighetskänsla. Det är faktiskt något som växer i magen. Jag ropar ett försiktigt *jippi* och hoppas vår skrutt kommer bli stolt storasyster runt den 11 juli 2012.

Hon berättade att missfallsrisken efter man sätt ett hjärta som slår är denna vecka 5-8%. I nästa vecka är risken mindre än 5%. Jag väljer att säga att det är med 93-95% chans att vi ska bli föräldrar igen. Men jag vet inte om hon menade nästa vecka...alltså om 7 dagar eller om hon menar nästa graviditetsvecka (v. 8).

Nu ska vi bara ta beslutet om hur vi ska göra ang moderkaksprovet. Ska vi göra det som är ytterligare en missfallsrisken eller chansa på att barnet/fostret kommer må bra.

En enligt mig mycket suddig krabat:



-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar