fredag 2 december 2011

V. 8+2 -Begravning

Idag står begravning på schemat. Även ifall hon var gammal och alla ska vi dit vandra så kommer tårarna spruta. För att det ska bli så lyckat som möjligt har jag gjort en liten plan:

*Bära min svarta klänning som är stor men ändå "elegant". Den svullna magen syns minst. Till det mina största nylonstrumpor.

*Gå på toan och kissa precis innan vi åker, då håller jag mig till efter begravningsakten.

*Servetter till tårarna.

*Hundbajspåsar till potentiella kräkningar

*Ber till gudarna att jag inte måste springa till toan och göra 2:an

*Komma i tid för stress är det värsta för illamåendet

*Ber lite till att gårdagens postafen tablett ska "gå ur kroppen" då jag är så helsikes trött, tung och baksmällamående.

*Ikväll på middagen hos svärföräldrar då både makens familj/syskon och Gtb släkt kommer så planerar jag att ta med mig egen bil om det är så att det blir en mindre bra kväll i mitt mående.

Sådär, nu borde jag vara mer rustad inför dagen.

-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar