tisdag 27 december 2011

Vecka 11+6

I sex timmar sprang vi runt i affärer. Sista två timmarna släpade mina ben efter men jag var så lyrisk att få komma ut. Skruttis var hos mormor och morfar så jag och maken kunde ägna tiden helt åt varandra -det var länge sen jag shoppade så mycket kläder till mig.

Det har hänt saker i magen senaste två-tre dagarna. Det varvas mellan mensvärk, ilningen, smärta och tunghetskänsla. Lite läskigt ibland men så länge inget blod kommer så känner jag mig någorlunda lugn.

Det slår mig nu att min enorma hunger på natten har pågått i typ 3-4 dagar, undrar om det har något samband med en växande livmoder eller om det bara är slumpen?

Jag känner nu livmodern strax under naveln (typ 2 cm nedanför). Det är en härlig och underbar känsla -med tanke på alla mina inköp av mammakläder igår så utgår jag ifrån att barnet är friskt. Även ifall det såklart finns en stor oro inför hur det kommer gå.

Nä, nu frukost framför tv'n (Narnia)......

-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar