fredag 30 december 2011

Vecka 12+2

Gick upp vid åtta i morse men jag ligger fortfarande i soffan. Jag är så enormt glad att jag har ledigt i mellandagarna och kan inte förstå hur jag kommer fixa jobba nästa vecka. Missförstå mig rätt, jag älskar mitt jobb men det är inte kul när man knappt klarar vardagen med illamående etc.

Illamåendet vill inte ge med sig. Jag har laddat ner de flesta appar som går och överallt står det att illamåendet oftast försvunnit nu, det gäller inte mig. Det står oxå att vi befinner sig i v.13. Jag har inte tyckt om att skriva så, utan vart vi faktiskt befinner oss som tex v.12+2. Men nu har jag funderat på hur jag ska berätta att vi är gravida på jobbet (om nu allt ser ok ut på KUB testet på måndag). Jag kommer nog säga v13 (det blir v14 nästa vecka när jag ska berätta). Anledningen är att det känns löjligt att säga antal veckor och dagar, känns lätt som man är besatt:)

Även ifall jag är glad för graviditeten så är jag emellanåt less på att inte orka leva som vanligt. Som tex min farmor som fyllde 95 år igår. Jag har planerat att åka och gratta henne hela veckan men det finns ingen ork någonstans. Sånt gör mig ledsen och frustrerad.

Här ligger jag med skruttis älsklingsfilt och värmedyna för min molvärk/mensvärk -har haft riktigt ont i dag (tycker inte om det heller då jag blir rädd att den lille vill ut).


-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar