onsdag 28 december 2011

Vecka 12+0

Sex dagar kvar till KUB testet. Jag vill hemskt gärna göra det men är rädd för vilken risk vi kommer få och vad ska vi ta för ställning till det. Läkaren säger en ökad risk är 1:200/1:300. Men tänk om vi får 1:500, jag tycker det är rysligt nära.

Jag försöker inte tänka så mycket på det (på ett negativt sätt) samtidigt som man vill förbereda sig. Mitt absolut främsta mål är först att det ska finnas något levande där i magen och att den är så lång som den ska. Sen vill jag självklart att nackspalten ska vara mindre än 2mm och att resten ser bra ut.

Nu ska jag försöka njuta av att vara gravid, i allafall i sex dagar till. Sen får vi se vad som händer. Det är rysligt svårt att slappna av med alla dessa risker som finns med att vara gravid. Tankarna kommer ofta upp...."kommer vi få barn i juli, eller inte?"

Nu är det bara EN vecka kvar tills vi passerat vecka 12 och risken för missfall minskar * tjoho*!!

-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar