tisdag 24 januari 2012

Svårigheter med sömnen

Snart är klockan tre på natten och jag har varit vaken sedan en-två timmar. Har så ont i bäckenet (foglossningen) så jag kan inte sova....sk-t jobbigt! Jag provade att skotta tidigare idag, men det gick inte och jag fick stå och titta på när älsklingen tog i. Jag kunde dock sopa av bilarna från all snö....vilket jag tror är orsaken till att jag nu inte kan sova. 
Jag märker att det är en tillväxtperiod i magen. Återigen har jag ofta som mensvärk i magen. Jag har haft två dagar som jag skulle kunna äta jämt för hungern är ständigt där. Så jag äter, jag äter vad vi har hemma och som är lättillgängligt....har inte vägt mig på länge. Kanske dags snart? Jag klagar över att vara gravid, det är inte riktig min grej (både fysiskt och psykiskt) men jag kan inte låta bli att njuta och bli glad när jag känner den lille röra sig där inne, det har blivit mer ordentliga "puffar" och jag börjar märka ett litet mönster hos den. Nu är det nog inte långt kvar tills resten av familjen får vara med och dela på glädjen....så som dem längtar (maken längtar...skruttis kommer nog bara tycka det är konstigt).

Var ute och knäppte ett par bilder när vi var ute...inte lätt att gå i "djup" snö när man inte riktig får med sig benen, men skam den som ger sig:)

 

Utsikt mot en av grannarna:


 
Krokar på mitt trädgårdsbord:


Min morfars gamla cykel, lite prydnad i trädgården:


En liten groda i trädgården: 


I vår ska vi gräva och fixa i trädgården, vi har anlitat ett företag som ska göra jobbet. Men vi ska själva fixa med staketet. Först ville vi byta ut det helt, men vi valde att renovera det befintliga och ha kvar det ett tag till. Jag tror vi nu får tänka om....eller så får maken fixa med målning och skrapning själv. Om min värk ska fortsätta såhär kommer jag inte riktigt kunna fixa detta....lite stressande då jag vill kunna göra saker själv. Jag får ständigt påminna mig om mina begränsningar just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar