måndag 2 januari 2012

Vecka 12+5 och KUB test

Allt gick bra idag på KUB testet och vi fick en låg risk. Men så nervös jag var innan. Jag kände inte mina ben när jag gick -jätteläskigt. När vi var inne i rummet så var det som jag gick utanför min kropp och betraktade alltihop som en utomstående. Jag var totalt avstängd känslomässigt.

På kromosom 13+18 fick vi en risk på 1:13737 och kromosom 21 (down syndrom): 1:7951. Eftersom det är kromosom 13 vi har en ökad risk att få så känns resultatet väldigt skönt att få.

Så vi bestämde på plats att vi inte gör fosterdiagnostik nu. Vi fick inbokad tid till ett riktat ultraljud i v.19 och utifrån detta får vi ta ställning till hur det ser ut då. Men just nu utgår vi från att vi troligen får en frisk bebis med Bf 10 juli. Vi blev tillbakaflyttad en dag då det är skottår:)

Så idag firar vi med plockmat (revbenspjäll, räkor (vanliga och rökta), aioli, kycklingvingar, smörgåstårta etc.) och efterrätt.

Vår lillskrutt på 6.4 cm:





-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar