måndag 12 mars 2012

V 22+5 och cykeltur

Vilken lycka....att cykla verkar fungera för både kropp och själ. Bäckenet fixade det, sammandragningarna fixade det och jag mår riktigt bra. Hade rejält darriga ben efter vår lilla tur. Så en cykeltur när vädret tillåter blir bra, träna upp den kropp som legat i dvala sen ex antal veckor tillbaka. Simning en gång i veckan borde jag oxå kunna få till. Jag blir otroligt glad och lättad om jag smått kan börja försiktigt träna upp min kropp igen....tror det gör susen för min nedstämdhet.

Just nu sitter jag och lapar sol i våra däckstolar som inhandlades förra året, och som ska få pryda en del av vår nya altan. Appropå altan och trädgård....om ca 1 månad drar allt igång. Svärfar ska hjälpa oss att bygga stor altan på södersidan utanför köksingången. Därefter har vi anlitat ett företag som ska gräva och fixa till vår tomt -ska bli så underbart att få ordning på allt. Jag räknar med att kunna göra lite målerijobb men med tomten är det värre. I normala fall skulle jag kavla upp armarna, spotta i näven och sätta igång med allt. Men nu har jag en dyrbar skatt som tydligt säger ifrån vad jag klarar av och inte. Den här graviditeten är jag klokare och lyssnar på vad min kropp orkar med. Något jag bara få ta helt enkelt.

Just nu:








-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar