onsdag 14 mars 2012

Välkommen v 23+0

Nu börjar veckorna rulla på i högre takt. Samtidigt känns det som evighet till förlossningen.

Appropå förlossning så pratade jag med min äldsta syster i helgen, om hur hennes förlossningar var vid hennes två barn. Sonen på 7 år kom en vecka tidigare än beräknat och hon var inskriven på sjukhuset 8 tim innan han ville titta ut (hon var öppen 8-9cm vid inskrivningen). Vid dotterns, 4 år förlossning var hon öppen lika mycket vid inskrivning och hon kom tre dagar senare än beräknat....men förlossningsförloppet gick på hälften av tiden (4 tim).

Jag börja så klart gråta....jag försöker bearbeta detta men jag är "rädd" för förlossningen. Vi hade en väldigt snabb förlossning på 4 timmar, dottern kom i v. 38+3 och jag var öppen 4 cm när vi blev inskrivna. Alla jag har "förhört" som har två barn så har deras andra förlossning gått mycket snabbare....och jag blir skit nervös.

Tänk fyra timmar så halverar vi denna, vi är då nere på två timmar. Vi har en timmes resväg till sjukhuset. Då har vi en timme på oss att fixa barnvakt etc. Jag förbereder mig på det "värsta" men vet att det kan vara så att jag både kan få gå över tiden och föda med en lång och utdragen förlossning. Jag hann aldrig med någon bedövning sist och vill aldrig göra om det. Jag vill ha all bedövning jag kan få....risken är att det inte kommer hinnas med.

Jag ska nog ta upp det här med min barnmorska igen, hon skulle fixa träff med förlossningen så vi kan skriva ett förlossningsavtal.

Just nu blir det frukost och sen sjukgymnasten:


-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar