tisdag 17 april 2012

Fundus mått

Nu har jag efterliknat både Tea och Sara, tycker bilden var rolig och att man kan jämföra sina värden på ett översiktlig sätt. Även ifall kurvan inte är facit så var det ändå skönt att se att jag låg över "snittet" eller hur man nu ska uttrycka sig, för jag tyckte min mage kom så fort. Men det verkar som att den börjar plana ut, vilket jag även gjorde med skruttan. Jag hoppas att jag inte bär på ett alltför stort barn, ibland undrar jag för jag tycker att bebisen rör sig så väldigt mycket och jag känner alla möjliga kroppsdelar. Jag ser i mitt huvud att den är så stor att den inte får plats, och därför känner jag den lille så mycket. Skruttis var 48 cm lång och vägde 3795 g -en riktig liten knubbis, men så var hon ju så ihoptryckt och svullen efter förlossningen också...så det gjorde väl sitt:) 

Roligt är det iallafall att få följa kurvan och jag hoppas den inte avviker allt för mycket. Om inte annat så har vi ju ändå ett tillväxt ultraljud inbokat i v. 32. Så nästa gång jag mäter fundus måttet är om tre veckor, då är jag i v. 31+0. Längtar redan!


Det tunna svarta strecket är för 7 år sedan när vi väntade skruttis och det tjocka strecket är nu.
Bilden är lånad här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar