fredag 25 maj 2012

Ofrivilligt barnlösas dag imorgon

I morgon är det ofrivillga barnlösas dag och det är något som jag tycker ska spridas vidare, därför delar jag med mig av några länkar här..

Om jag hade fått frågan så vet jag faktiskt inte om jag skulle våga vara med, så jag är imponerad av den styrka som finns i människor som vågar "öppet" prata om det. Jag har kommit långt på vägen och prata om det med "bekanta på stan". Men nu är jag också gravid igen, jag vet inte hur det hade sätt ut om jag inte varit det. Hade jag orkat prata om det? Jag tycker det är så himla roligt att det uppmärksammades i år igen, tack Wilda Mathilda för ditt intiativ förra året ♥.

På nyhetsmorgon pratade bästa Joanna Doweyko om sin ofrivilliga barnlöshet, så modig och en fantastiskt insats♥. Ni kan se klippet från Nyhetsmorgon här och en debattartikel från Expressen här.

Under helgen kommer jag skriva ihop hur vår resa har sett ut och hur vi har hanterat det här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar