lördag 12 maj 2012

V. 31+3 och totalt förvirrad

Det är något som har hänt, jag är totalt förvirrad i allt jag gör och fumlig. Jag tappar saker på golvet, har ut saker från glas och tappar ofta balansen. Mitt minne brukar vara dåligt men nu är det som totalt bortblåst. Det måste ju bara vara något som sker i kroppen, för så här har jag aldrig betett mig.
Härom dagen "trodde" jag att min plånbok var borta, jag engagerade hela familjen för att leta. Men den fanns inte någonstans. Så jag anmälde den försvunnen hos polisen och spärrade alla kort. På morgonen efter hittade jag den i skruttis skolväska...och då plötsligt mindes jag att det var ju faktiskt jag som la dit den när vi bar in saker från bilen. Jag har köpt en ny bh till fotograferingen, som jag totalt har glömt bort. När jag sedan kom på det och skulle ta fram den så hittade jag den, som tur är hade älskling sett påsen och där i låg dessutom ett par boxertrosor jag köpt som jag skulle ha -som jag totalt hade glömt bort.
En annan sak är att jag nyligen såg i rubriken att jag har skrivit fel vecka, att jag skriver att jag befinner mig i v. 30+. Men jag är ju faktiskt i c. 31+. Jag kan rabbla upp många fler saker, men blir så trött på mig själv så jag struntar i det. Men förvirrad är jag, och tappar ord gör jag också.

Ett annat fenomen som uppstått är att jag har ingen ork i ben och armar, det är som att dem domnar bort....jag kommer inte ihåg namnet är det silmjölk/filmjölk...när något ni vet när man sprungit så mycket så benen vill ge vika. Min sjukgymnast förklarade igår för mig att allt blod och all vätska som gravida har i kroppen påverkar musklerna så pass mycket att det blir så. Jag undrade då hur man ska kunna orka med en förlossning när man knappt kan gå runt i huset utan att hålla på ramla ihop, men all adrenalin hjälper oss att få ut bebisen. Så det kändes ju tryckt.


Jag älskar dessa vitsippor som nu står i blom:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar