måndag 14 maj 2012

V. 31+5 och tillväxtultraljud

Vill börja att gratta Luiza till deras dotter Matilda som kom till efter 11 års kämpande.
Helt underbart!!

Själv har jag och älskling varit på tillväxtultraljud. Om jag föder vid beräknad förlossning om ca 8 veckor så är det enligt beräkningarna en klimp på ca 4kg som kommer. Hon väger idag ca 2.3 kg. Jag tycker det är lite jobbigt och hade velat att den lille var lite mindre, men det går inte göra så mycket mer än att tänka positiva tankar. Det är ju heller inte facit utan det kan se annorlunda ut vid förlossningen.

Efter ultraljudet så var vi och hälsade på syster med den ena av flickorna (då den andra är kvar där hon opererades tillsammans med sin pappa). Hon hade gasor i magen så hon låg där och flaxade runt, pruttade och blev illröd i ansiktet -men SÅ söt hon är!!
Jag och magen i bilen:


Den "lille" i magen ligger på övre kuran idag (+19.2%).


Imorgon är det dags för mitt första förlossningssamtal -har längtat jättemycket. Samtidigt känns det jobbigt då jag ska prata om allt, och det kommer alltid gråt och sammandragningar till det.
Men det måste ju bearbetas!

-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar