onsdag 30 maj 2012

V. 34+0 + vår barnvagn

Äntligen har jag fått några bilder på vår barnvagn. Som jag har skrivit tidigare blev jag väldigt överraskad när vi fick kartong på kartong levererat till oss. Vi hade tur som både fick vagnen till inpris från Brio, vi fick även ett bidrag för ett av chassit av papsen.
Vi (jag) har vetat vad för vagn som vi ville ha. BRIO Happy är efterföljaren från den vi hade med skruttis och vi har varit så himla nöjda med den. Det var bara ett problem....att jag även velat ha svängbara hjul då dem är grymma att använda vid trånga utrymmen, i affärer etc. Men det skulle inte fungera där vi bor (på landet). Så jag hade länge världsprobem med detta:)
Eftersom vi fick bra pris, passade vi på att köpa tillbehör även till vintern. Känns skönt att ha det ordnat. Då vi även fick bidrag så köpte vi till ett chassi med svängbara hjul -så nu är det verkligen drömvagnen vi har här hemma. Den är jättefin, och vi valde en svart vagn...samma som vi hade med skruttis. Tycker det är så stilrent.
Som ni ser nedan valde vi separat liggdel och sittdel. Vi hade kombi med skruttis och kände att vi ville testa något nytt denna gång. Så jag satte på liggdelen på den med lufthjul och sittdelen med de svängbara hjulen. Det var även väldigt lätt att skifta så första halvåret åker sittdelen upp på vinden så har vi det chassi vi inte använder för tillfället i förrådet, så det är ju tur att man har lite extra plats här hemma. Så vi kommer ha den perfekta vagnen till alla tillfällen:)

Vår vagn:


Lite tillbehör:Jag hade velat haft guld, men blev rekommenderad att inte köpa den då den "fjällar" och ser konstig ut efter tvätten. Vi valde även ett sittunderlag i flece.



Två olika förvaringssätt.
Den första när man går runt där vi bor och skötväskan när man behöver ha lite mer grejjer.
Bilderna härifrån är lånade från www.brio.se



SkyddVi valde ett myggnät och regnskydd. Istället för parasoll som vi hade till skruttis och som enligt mig är svårt att få till bra valde vi ett solskydd som är genomträngligt och som under har ett med mer nät som släpper igenom lite mer än vad bilden visar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar