onsdag 9 maj 2012

V31+0 och glukosbelastning

Sitter just nu på MVC och gör en glukosbelastning, för att se om jag ligger i riskzonen för graviditetsdiabetes. Jag har lämnat blodprov och druckit 2.5 dl vatten med rent glukos (socker). Jag fick rejält ont i magen efter, jag är fastande sedan gårdagens middag så det kanske inte är så konstigt.

Blodtryck, järnvärdet, tillväxten på magen samt den lilles hjärtljud var bra. Vågen visade precis 99.9 kg och jag som trodde den skulle gå över 100 kg. Så nu har jag ökat exakt 10 kg sen inskrivning.

Hittade någon tabell som visade att man går upp ca 2-300g per vecka nu. Så ytterligare 1.4-2.1 kg vilket innebär att jag vid förlossningen har gått upp ca 11.4-12.1 kg, med skruttis gick jag upp 11 kg. Dock misstänker jag att det kommer bli mer än 12.1 kg, jag tror ju att min vätska i kroppen kommer bli värre och det väger nog en del.

Dagfärsk bild:


-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar