onsdag 6 juni 2012

V 35+0 -att göra innan bebis kommer

Förvirrningen kvarstår. Igår skrev jag i rubriken att jag var i v. 35+0, men det var ju "bara" 34+6. Men, men det är bagateller i det stora hela:) Vet ni vad jag mer har förträngt...att jag ska gipsa magen. Det har totalt flygit ur mitt minne och det är verkligen dags nu innan magen sjunker allt för djupt -blir tydligen inte några fina bilder då. Tuttarna kommer tejpas upp -också ett tips från cyberrymden då de annars har en förmåga att vila på magen och det ser ut som man har "gamla häng....". Så så får det bli, mycket vasselin och tejpta tuttar. Jag har ju allt hemma....gips, vaselin, gladpack och tejp så egentligen är det bara att sätta igång. Men är lite orolig över hur lång tid det tar då jag inte orkar stå längre stunder. Har även läst att en del svimmar under processen. Men jag vill ändå testa.

Något som jag också har förskjutit är att välja foton. LisaMarie tog enormt grymma bilder på mig, älskling och skruttis -men jag har sådan beslutsångest så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Så det skulle jag även vilja ha klart innan bebis kommer.

Att göra innan bebis:Gipsa magen
Välja foton
Bli klar med den lilles byrå
Möblera klart bebis rum samt fixa sista med bebis kläder etc.
Skriva förlossningsbrev
Packa BB väska


Jag måste bara visa grannens träd...det är nu utblommat, men det var SÅ vackert. Det står precis så man ser det från vårt kontorsfönster. Jag kilade över för att ta kort och hjälp vad det surrade i trädet, alla dessa glada flygfän som fick i sig lite mat:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar