måndag 3 maj 2010

????????


Har ett litet inlägg som jag skulle vilja kommentera. Jag vet faktiskt inte hur jag ska ta det, är det positivt eller negativt. Men jag tror det lutar åt det senare, fast jag kan ha fel. Inlägget kan ni läsa nedan:


Anonym sa...
Lilla snuttan. Mitt hjärta blöder av att läsa dina trauman och missfall. Och det är supertrist att du måste vänta med IVFen för att du är för tjock. Jag skulle vilja adoptera dig över sommaren och se till att du åt och rörde dig på ett bättre sätt. När sommaren var över skulle dina överflödiga kilon ha rasat av dig. Jag tror inte på Viktväktarna. Jag skulle bli besatt av mat om jag var tvungen att räkna poäng, kalorier osv. Men jag är glad om metoden funkar på dig! Lycka till kram


Min respons: Lilla snuttan -känns inte så bra när någon börjar sitt inlägg så...speciellt om det är en anonym som lämnar inlägget. Att hjärtat blöder av att läsa om oss som har svårt att få barn, och en del missfall -visst det kan jag köpa. Det är inte supertrist att jag måste vänta med IVFèn. En missuppfattning har troligen skett från din sida, för jag måste ingenting. Det är något jag tillsammans med min make har kommit överens om, när vi lyckas bli gravid så vill jag kunna må bra i kroppen och inte bära på ytterligare överviktskilon. Så det är helt våra egna beslut. Och trist är det inte, för jag har det väldigt bra i mitt liv just nu. Angående val att gå ner i vikt, tur att smaken är som baken -delad! Att du skulle bli besatt av mat om du var tvungen att räkna points är inte riktigt mitt dilemma, tur att du verkar ha hittat ett annat sätt att må bra på. Och nej tack, jag avstår gärna erbjudanden om adoption. Jag har hittat mitt sätt att må bra och det duger alldeldes utmärkt för mig. Lycka till själv i ditt liv!

Så här trött kan jag bli när personer är lite klumpiga, och inte riktigt tänker sig för.



Så här glad blir jag när jag tänker på hur bra jag har det,
kanske det inte märks i inläggen men så är det.


Korten är tagna på vår skrutta för några år sedan, med mobilkamera -därav kvalitèn.

2 kommentarer:

  1. Jag tänkte faktiskt på den kommentaren när jag kommenterade i samma inlägg..

    Kändes väldigt konstigt, men jag tänkte väl att det var någon som känner dig åtminstone..

    Hoppas det går bra med pluggandet!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men vilken obehaglig kommentar. Vad gav den dig? Ingenting antar jag.

    Hoppas du förutom Anonyma Plumpen har en härlig måndag! Kramar!

    SvaraRadera