söndag 2 maj 2010

Söndag


Shit vad vi har hunnit med mycket idag, målat loppisksyltar, sått gräsmatta, spikat

vindskivor på cykelförrådet, tvättat tvättlinan och hängt årets första tvätt utomhus, klippt maken, fixat ett stick till våra brädor / reglar som är bra att ha.

Sitter nu och planerar denna månadens plugg. Jag studerar två kurser samtidigt, alltså 200%. Behöver läsa 100 sidor kurslitteratur varje dag i 3 veckors tid + gå på föreläsningarna, sedan är det tentaskrivning en vecka, och när den avslutas påbörjas nästa tentaskrivning veckan därpå. Så jag lär vara mer död än levande när kurserna är slut 5 juni. Jag ber till min lilla gubbe som finns där någonstans att ge mig styrka och stöd i allt detta. Men jag tänker att det är bara två kurser, det är inte mer än så. Jag är i livet, jag och mina nära är friska -så om jag kör på någon av kurserna är det inte hela världen. Jag måste liksom sänka ribban lite, det är liksom inte på liv och död.

Och mitt i all planering av mina studier blev jag så himlans tokhungrig, och vad tänker man på då...inte är det frukt och grönsaker inte...nä, en god och härlig jordgubbstårta skulle inte sitta helt fel.

Jordgubbstårta vi bakade förra sommaren.


Med detta inlägg vill jag också informera att jag kommer inte alls vara flitig hos mina favvobloggar, eller inga bloggar överhuvudtaget. Jag kommer försöka göra några inlägg, men kan inte garantera att dem kommer dagligen....hoppas ni har överseende.

2 kommentarer:

  1. Lilla snuttan. Mitt hjärta blöder av att läsa dina trauman och missfall. Och det är supertrist att du måste vänta med IVFen för att du är för tjock. Jag skulle vilja adoptera dig över sommaren och se till att du åt och rörde dig på ett bättre sätt. När sommaren var över skulle dina överflödiga kilon ha rasat av dig. Jag tror inte på Viktväktarna. Jag skulle bli besatt av mat om jag var tvungen att räkna poäng, kalorier osv. Men jag är glad om metoden funkar på dig! Lycka till kram

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig ju, vi överlever några dagar utan inlägg, men ser framemot dem såklart!

    KRAM

    SvaraRadera