torsdag 21 april 2011

IVF 5, sprutdag 4

Jag skrev ju för några dagar sedan....när jag fick världens psykbryt. Dagen efter var jag som förbytt. Jag hade världens energi och var glad som en lärka. Det har hållit i sig sedan dess (peppar, peppar ta i trä). Men det känns kanoners just nu, men som ni alla vet så kan det svänga rejält så man vet aldrig. Jag försöker njuta av den glada mig så länge den varar:)

Sprutandet går ok, men det är inte så mycket mer än så:) Jag blandar till all vätska och pulver, men när det är dags att ta sprutan så får maken rycka in -det tar bara stopp och det går inte. Vi har haft ett litet dilemma då maken jobbar kväll i dag och börjar 18.30, vi tar sprutan ca 21.00. Jag har varit beredd att åka till hans jobb för att ta den, men han är så gullig så han åker hem och ger mig den och sedan åker han tillbaka, som tur är tar det inte mer än 10 min till hans jobb.

Jag håller mig borta från andra IVF bloggar fortfarande (kanske inte precis alla:)) och det fungerar bra, tiden räcker heller inte till då pluggandet och familjelivet tar den största delen av mig. Det är bra, bra att fokusera på allt annat än dessa jäkla sprutor och ev. kommande negativa besked.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar