torsdag 21 april 2011

Menopurspruta nr 4

Maken ringde nyss och sa att han var på väg hem för att ta sprutan på mig, men han har jobbarkompisen kvar i bilen.....PANIK.


Jag kollar så skruttis somnat i soffan, vilket hon gjort. Okej, dra ner persiennerna i köket så ingen tror att man blandar till knark. Sedan leta reda på nessesären med nålarna som vi har på ett ställe och pulvret/vätskan som finns på ett annat ställe. Tvätta händer och lägga ut "ren" papper på matbordet som inte har hunnits torkats av sedan taco middagen.


Darriga händer och en lätt stressad varphöna försöker blanda till Menopur så gått det går. Känner mig inte trygg när inte maken kan dubbelkolla så man fått upp allt, men det får gå för nu är det bråttom. Maken stiger in genom dörren när sista ampullen är blandad. Jag halvlägger mig tillrätta i kökssoffan samtidigt som maken lägger undan en väska så han ska få plats bredvid mig. Precis då dunkar han i väskan på sprutan och kaos utbryter. Kort därefter dånar en läskeflaska ner från stående till liggande på bordet, ytterligare kaos utbryter och det är bara att konstatera att vi är smått stressade.


Okej, vi andas djupt, han sätter sprutan i magen och räknar sedan till fem. Sedan är det klart. Han ger mig en puss på pannan och kliver ut genom dörren lika fort som han klev in genom den . Det här med att göra barn är inte alltid så romantiskt som man kan tro.

Mina redskap ikväll:)




Jag är så lycklig och så glad och så hoppfull, för idag har min kära bloggvän plussat. Så som hon är värd varenda graviditetshormon!!

-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar