onsdag 11 maj 2011

Rensar lite....

....och ger plats för det nya.


När man går igenom tunga saker så låter man vardagliga saker vara, sådant som annars bara går på rutin. Som att rensa ut kylskåpet när man ser att maten börjar bli gammal eller damsuga upp alla dammtussar när dessa anfaller runt hörnet. Just nu släpar vi oss runt här hemma och kippar efter luft, vi tassar runt på tå för att inte störa. Något känns så skört, andas vi för högt kanske allt raseras. Så därför tassar vi på tå, för vi vill ju att det ska vara kört.


Idag fanns några minuter av hopp, några minuter av kraft och energi. Passade på att rensa ur kylskåpet, hittade då ett par flaskor som jag hoppas är på tok för starka för mig. Så dessa flyttades ut i "barskåpet"....kanske man hjälper "det" på traven att vilja stanna kvar.....Helt absurda tankar, jag vet. Men man blir tokig av dessa påfrestningar -det ska gudarna veta!

Dessa finns iallafall inte kvar i kylskåpet och jag hoppas verkligen att de inte behövs förrän till nästa sommar.....


-Bloggat ifrån min Iphone.

1 kommentar: