måndag 5 september 2011

Oläglig kommentar...

Är fortfarande sjuk. Efter en timme på jobbet idag så gav jag upp och åkte hem helt kallsvettig.

Har bläddrat lite på tv'n och det fanns en del "föda barn" program. Det händer inte ofta men idag bläddra jag förbi dem, idag är det en sådan dag som jag inte orkar att bli påmind om våra svårigheter. Idag var det en sådan dag som jag inte har min skyddande mur runt mig och allt brakar rakt in i hjärta och själ.

Faktum är att jag har varit så i några dagar. Antagligen för att jag känner mig trött och sliten pga av all sjukdom här hemma.

Så idag av alla dagar, dagen före min födelsedag kommer maken hem och berättar att hans avlägsna jobbarkompis är gravida. Jag kunde ta det, trots de senaste dagars ledsamhet kring att det ska behöva vara så svårt att skaffa barn.

Men jag kunde inte ta detta som han sa: "Förstör nu inte kvällen bara för det här"......

Återigen känner jag mig så ofantligt ensam i vårt äktenskap och jag vet inte vad jag ska ta mig till......det gör så ont!

Jag hoppas att jag snart kan få min skyddsmur runtomkring mig, det är så mycket skönare.

-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar