onsdag 14 december 2011

Varmt bad och magfunderingar

Ligger i varmt bad trots att läkaren sa att foster/barn i magen inte tycker om värme och sol. Det har varit en tuff gravid dag och behöver få lite avslappning. Så jag valde att vara lite ego.

Jag har funderat. Det står lite var stans att livmodern först i vecka 13 kan kännas vid naveltrakten (för förstföderskor). Jag undrar hur det är för omföderskor. Jag är "bara" i vecka 10 och tycker mig redan känna något, speciellt när jag sitter på huk eller är "ihopklämd". Jag kan inte längre dra in magen så att den sugs in, det är liksom lika mycket mage kvar. På morgnarna när jag ligger på rygg har jag alltid kunnat känna mina höftben. Nu känner jag att det inte går att göra det på samma sätt.

Jag tycker det känns tidigt, men jag är säker på att jag inte inbillar mig heller och någon ailien är det uppenbarligen inte enligt ultraljudet.

När har ni börjat känna er livmoder/bebismage?

Jag i badet:


-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar