fredag 27 januari 2012

Plocka bort julen?

Så var det det här med julen...vi har kvar alla våra julsaker. Det kom upp precis innan julafton, vilket för mig i normala fall är på tok för sent (en del saker kom aldrig upp utan ligger kvar i kartonger i garaget). Orken fanns inte. Så nu ligger det som ett måste över mig, att den måste (bör) tas ner.

Jag är inte riktigt duktig på att hantera sådana saker just nu, alla måsten. Så jag gör som strutsen, gräver ner huvudet i sanden och låtsas som ingenting. Om dessa saker ska ner innan midsommar får jag nog flirta med älskling att han tar intiativet. För honom spelar det mindre roll vad som hänger i fönstret....här hemma står jag ofta för det estetiska.

Katten bredvid en julstake i gästrummet för någon dag sedan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar