onsdag 25 januari 2012

Vecka 17 (v. 16+0)

Häromdagen åt vi hemmalagad hamburgare och milkshake....har fått en dille på milkshake. Glass brukar normalt vara absoluta favoriten, men av någon anledning så har jag inte varit sugen på det sedan jag blev gravid. I huvudet så tänker jag...mmmm, vad gott med glass.....antagligen en gammal vana. Men milkshake står högt på menyn just nu.

Vår middag häromdagen:


Var både hos sjukgymnast, läkare och kurator igår....var helt slut när jag kom hem. Som tur var hade jag köpt med mig färdig smörgåstårta till middagen. Efter middagen blev det ett varmt bad och sedan slocknade jag i sängen.

Jag var inne lite på jobbdatorn i morse, mailade om att jag var sjukskriven en kortare period till mina kollegor samt kollade av mobilsvaret.......och där kom sammandragningarna som ett brev på posten. Så nu sitter jag här, rädd för att inte fixa att komma till jobbet...där vi just nu går på halv personalstyrka och femton nya är på ingång (kruxet är bara att de tar ca sex månader för dem att lära upp sig:( ). Jag mailade chefen och bad om en träff.....måste göras en bra planering för att jag ska fixa komma tillbaka när jag har planerat. Jag är iallafall glad efter att fyra inom vården pratat om sjukskrivning och ett akutbesök på gyn har gjort att jag insett behovet att komma ifrån arbetet och få vila. Sammandragningarna har minskat, men för minsta lilla är dem där igen....och faktiskt så känner jag mig inte så stressad. Antar att mitt allmänna mående med min nedstämdhet (enligt kuratorn har jag medelsvår depression) gör allt lite känsligare.

Jag som bara vill må bra och njuta av graviditeten. Jag fick höra igår, att tack vare att jag stannade upp nu så finns det hopp om att det blir bra. Jag kommer känna glädje...vilket glädjer mig:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar