måndag 16 april 2012

Planering till den lilles rum

Nu har vi (läs jag) bestämt oss för tapet, det blir Pip Early Bird från PIP Studio . Den blir super i barnrummet, kommer bli en fondvägg och resten av väggarna kommer fortfarande vara den här "isblå" färgen som är väldigt lik trollsländorna på tapeten. Det blir jättebra tror jag. Inredningen blir vit med lite mer färgstarka toner (leksaker och kuddar/tyger...med undantag gardinen som kommer vara vit).

Eftersom vi i barnrummet har en vindslucka så kan vi på ena väggen, ovanför skötbordet enbart ha en hylla med max 20 cm djup. Det är svårt att hitta snygga hyllor med det måttet. Jag har tittat på String hyllsystem, dyrt men så fina. Kollade med en av mina grannar som säljer dessa och ev. kunde hon ordna lite rabatt. Men det blir fortfarande lite dyrt tycker jag för en hylla, så jag ska först kolla på Ikea och se om jag hittar några fina konsoller så kan jag (läs maken) såga till ett hyllplan som får målas vitt.

Pip Early Bird


String hylla
Jag har fortfarande inte fått upp barnvagnen, det tar emot. Rädd att något ska hända den lille, men jag måste ta tag i saken och se så alla delar är med. Jag får nog engagera hela familjen, så kanske det blir lättare. Visar kort sen när den är uppe. Det känns lättare att fixa i ordning rummet, men med barnvagnen blir det så definitivt på något sätt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar