tisdag 17 april 2012

V. 27+6 och mycket är inbokat

Jag har varit riktigt flitit nu. Mycket är inbokat och det känns för en gångs skull väldigt skönt att ha saker ordnade. För inte så länge sedan skulle jag få panik och ångest över alla saker, så jag är riktigt glad för mina framsteg. Jag vet att bakslagen lurar bakom husknuten, men jag får ta dem när de kommer. Jag kan inte gå runt och ojja mig över det. Alla mina samtal hos kurator, barnmorskan, läkaren och sjukgymnasten samt medicineringen med Levaxin tror jag har spelat stor roll i mina framsteg! Nu är det snart dags att även ta tag i min förlossningsrädsla....bara tre veckor kvar.

Dock känner jag att kroppen inte alls vill hänga med på mina fysiska aktiviteter, som att ta sig ur och i bilen. Gå på trädgårdsmässan som var i helgen. Tvätta vinterdäcken för båda bilarna. Så nu har det varit mycket värk, fördelen är att jag har väldigt stor användning av tens apparaten vi köpt. Sömnen blir sådär, men jag ska ta det lugnare nu. Det är inte värt att ta ut sig och lida efter. Sammandragningarna finns kvar och ibland tror jag att ungen ska komma ut, men jag har lärt mig hantera dessa och inte försöka analysera dem så mycket.

I veckan som var hann jag med service på den "stora" bilen, vi var på trädgårdsmässan, hälsade på ett par kompisar som bygger hus, tvättade bildäcken...dock sittandes. Igår var jag och köpte baby kläder i stl. 38 till systers tvillingar, köpte MASSA body butter (fyra burkar) från Body Shop -just nu det enda som hjälper mot min torra hud, jag var även på jobbet och lämnade ansökan om föräldraledighet och hälsade på alla jobbarkompisar. Så nu är jag inbokad på en konferensmiddag med dem alla -känns jätteroligt! Efter besöket på jobber var jag på 1 års uppföljning på Itrim och avslutade mitt kontrakt där (som visserligen gick ut för 3-4 månader, som sagt jag har inte mått så himla bra).

Idag blir det både kurator och MVC och på torsdag sjukgymnast. I helgen ska jag med bästaste kompisen till Ikea och ett större shoppingcener för inköp av nya trosor -lovely! På söndag hoppas jag få träffa henne pappa som är svårt sjuk i cancer -jävla sjukdom!! Japp nu svor jag, men jag är så in i bomben ledsen för att han blivit drabbad.

Nu till något som bär upp de mörka hålen: nästa vecka ska jag till sjukhuset som vi ska föda på, eftersom jag har en "negativ" blodgrupp ska jag ta en spruta och sedan ska jag för första gången få träffas syrrans små fågelungar...de har då hunnit bli 2.5 vecka gamla. Tills dess ska jag laga massa matlådor till dem -underbart att kunna hjälpa till! I slutet av nästa vecka har jag fått med mig bästa kompisen på BRUKA utförsäljning -älskar dessa!

I helgen tog jag mig äntligen mod och tid till att beställa tid för gravid fotografering. Jag har vetat vem jag ska boka hos, för hon är grymt duktig och jag tror det kommer kännas kanon då vi har träffats ett par gånger. Nu gäller det bara att få med maken...han är lite nojjig över att han gått upp i vikt lite och vill inte föreviga det på kort misstänker jag. Men det ska nog gå:) Jag har även bokat om min läkartid då min sjukskrivning går ut snart.

Trädgården börjar få sin form och dem är superduktiga, idag har dem börjat lägga på sista skiktet med matjord och det blir som en helt ny trädgård. Jag beställde även våra grindar idag och svärfar bygger på med altanen som blir gigantisk (som jag skrev tidigare, 65kwm) -men en altan kan aldrig bli för stor:) Jo, jag har även nu beställt gips till mage och bröst -thijoo!

Så nu hoppas jag att flytet fortsätter. Jag har några saker som jag vill ha ordnat innan bebis tittar ut:
*Tvättade fönster (när trädgård och altan är klar)
*Målad byrå till barnets rum
*Barnvagnen ska monteras
*Tapetserad barnvägg
*Inköp på Ikea

Sen är jag redo!
Den vita grinden till vänster är beställd idag
(dock ska den sedan målas, då dem kommer obehandlade)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar