söndag 15 april 2012

V. 27+4 och uppdatering från syster

Pratade med syster en timme i dag -så skönt och roligt. Hon var hemma några timmar på permission för att tvätta lite kläder. I fredags natt fick de ett stort bakslag då den minsta av bebisarna ena lunga kollapsa och hade massa slem så andningen inte fungerade. Det var ett akutläge och det var läkare och barnmorskor överallt. Den lille klarade sig och hon verkar repa sig sakta men säkert. Men det tog hårt på både föräldrarna och oss här hemma. Så vi fortsätter nu hålla tummarna att det flyter oå.

I morse fyllde de 1 vecka gammal, men de räknar med 10 veckor på sjukhuset. Så nu ska jag laga lite mer matlådor som syster får om en vecka när jag ska in och få en spruta då jag har blodgrupp negativ.

Just nu håller maken på att byta till sommardäck medan jag tittar på....sitter i garaget och får sol på mig. Vi har precis grillat korv att äta. Till mellis blir det pannkakstårta...vi firar de små på sjukhuset att de fyllt vecka. Till middag blir det smörgåstårta och räkor....lovely!

Lunch i garaget:)


-Bloggat ifrån min Iphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar